„A valódi anyag: MI, ITT és MOST. Minden más minimum gyanús." - Mikor olvastál utoljára esszét a színházról? Na ugye. Akkor most Formanek Csaba színész, rendező komoly, elgondolkodtató írását ki ne hagyd a DRÓTon! - Közelítési kísérletek egy újabb monodramatikus színházhoz |
Olyan színészeket keresek, akik kellően elvetemültek, hogy az ELVETEMÜLTEK munkacímű új produkcióm alkotói-szereplői legyenek. Az előadást a nyár során szeretném a színészekkel közösen kidolgozni és megvalósítani.
író-színész-rendező
FORMANEK CSABA a DRÓTon
„A valódi anyag: MI, ITT és MOST. Minden más minimum gyanús." - Mikor olvastál utoljára esszét a színházról? Na ugye. Akkor most Formanek Csaba színész, rendező komoly, elgondolkodtató írását ki ne hagyd a DRÓTon! - Közelítési kísérletek egy újabb monodramatikus színházhoz
„Az univerzum, a természet, a Mexikói öböl lakói: a mutáns garnélák, a vak halak, a civilizáció mérgeinek áldozatai vádolják az emberi fajt." - Telt házzal mutatták be Metanoia Artopédia társulat Én tökéletes vagyok - tudattalan történet című előadását Budapesten. Február 21-én újra műsorra tűzik a Patyolatban, és ez alkalomból készítettünk a független színházi élet két különleges figurájával Perovics Zoltánnal és Formanek Csabával trialógust a darabról. A beszélgetés mellett olvashatjátok a DRÓT kapcsolódó, legújabb alkotói pályázatát. Ne hagyjátok ki! - Mi mind tökéletesek vagyunk! Vagy nem? + VIDEÓ
Megnyílt a Radikális Szobaszínház a Művelődési Szinten, ahol a Radikális Szabadidő Színház társulatának tagjai már próbálják új előadásaikat. A város legkisebb színházi terében jártunk, és a monodrámák előkészületeiről és hátteréről beszélgettünk Formanek Csabával, Hakstol Sárával, Horváth Petronellával, Czap Gáborral és Lakatos Dániellel. - Radikális Szobaszínház a Művelődési Szinten + VIDEÓ
Mi másra vágynánk legjobban egy alternatív színházi fesztiválon, mint az előremutató, haladó szellemiségre, friss gondolatokra, meglepő formákra, őrült és felszabadult megoldásokra. A progresszivitás azonban nagyon relatív fogalom. Naplóm utolsó részében néhány inspiráló előadás kapcsán próbálom körbeszimatolni a korszerű színház levegőjét. - Az igazi élő színház veszélyes - THEALTER-napló 4.
Szórakoztatnak? Lenyűgöznek? Drámáznak? Miért teszik ők ezt? Miért hiszünk nekik? Miért ne hinnénk? Mi a hitünk vagy a hitetlenségünk ára? Ahogy telt az idő, és közeledtünk a fesztivál végéhez, egyre kevésbé érdekelt mindaz, ami a színpadon történt. A nézőkre lettem kíváncsi. Mit tudunk kezdeni az egyéni és kollektív unalmunkkal? Formanek Csaba írása az offline:ontheater újcirkuszáról, az Anyaszínház és a MASZK koprodukciójában született Escurialról, és a k2 Színház Apátlanok című előadásáról a DRÓTon. - Mindennapi unalmunkat add meg nekünk ma - THEALTER-napló 3.
Hatalom, politika, propaganda. Kerítés, bevándorlók, közmunka. Közállapot. Kéretlenül is ömlik ránk a napi hír, bölcsesség, érvek, indulat, harag. Természetes, hogy egy kortárs színházi fesztiválon, a THEALTER-en is számos előadás foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. Túl látunk-e azonban az aktuális közbeszéd felszínén, vagy csak hajtogatjuk az ismert fordulatokat az összekacsintás reményében? Formanek Csaba írása a THEALTER négy előadásáról: a Stúdió K és a k2 Bakfittyéről, a Zsámbéki színházi Bázis és a MASZK Egyesület közös Kolhaasáról, a Közmunka Színház Messécske a Csodatévőről című előadásáról és a Metanoia Én tökéletes vagyok darabjáról. - Az állampolgár válsága – THEALTER-napló 2.
Olykor, ha minden összekavarodott bennünk, ha a személyes és közösségi és nemzeti és nemzetközi válságok között, a fokozódó hangzavarban nem találjuk többé magunkat, érdemes hazamenni. Visszatérni oda, ahol még tudtunk valamit arról, kik vagyunk, és szerettük annak titkát, hogy kivé lehetünk. Pénteken elindult a 25. THEALTER fesztivál Szegeden. Formanek Csaba THEALTER-naplójának első részét olvashatjátok a DRÓTon. - A hírnök letérdepel – THEALTER-napló 1.
- Alkotó